Innowacyjny projekt badawczy adresowany do uczniów

Innowacyjny projekt badawczy adresowany do uczniów

Ziemia chełmińska w przededniu odzyskania niepodległości. Demografia w edukacji historycznej

Jak połączyć edukację dwóch odległych dziedzin: historii i matematyki? Nic prostszego, jak zainteresować uczniów demografią. Procesy historyczne często są badane wzorami matematycznymi, a wykresy doskonale ilustrują zmiany ludnościowe. Często bierne “wykucie” dat nie niesie za sobą satysfakcji i ma niewiele wspólnego z odkrywaniem przeszłości. Czasem warto zajrzeć tam, gdzie jeszcze nikogo przed nami nie było. Są takie miejsca, są takie książki, są takie dokumenty…

Gemeindelexikon für die Provinz Westpreussen: auf Grund der Materialien der Volkszählung vom 1. Dezember 1885 und anderer amtlicher Quellen, bearb. vom Königlichen statistishen Bureau, Berlin 1887

oraz

Gemeindelexikon für die Regierungsbezirke Allenstein, Danzig, Marienwerder, Posen, Bromberg und Oppeln : auf Grund der Ergebnisse der Volkszählung vom 1. Dezember 1910 und anderer amtlicher Quellen, H. 2, Regierungsbezirk Danzig, bearb. von Königlich Preußischen Statistischen Landesamte, Berlin 1912

Brzmi strasznie? To tylko pozory! To ukryte źródło wiedzy, które pozwoli ci poznać przeszłość nawet najmniejszej wioski na Pomorzu! Zawarte informacje są bardzo szczegółowe i umożliwiają prowadzenie badań. Jakich? Zapraszam do szczegółowego opisu projektu prezentującego sposób włączenia elementów demografii do nauczania historii regionalnej.

Do pobrania: szczegółowe informacje na temat projektu

Anna Siemińska
sieminska.anna@edupolis.pl

Organizacja: Biblioteka Pedagogiczna w Toruniu



| Polityka cookies | Polityka Prywatności i Regulamin | Redakcja | Deklaracja dostępności |

Wykonano dla: Województwo Kujawsko-Pomorskie

Odsłon: 6972140