W przypadku, gdy zapomną Państwo hasła lub loginu, prosimy o bezpośredni kontakt z Wychowawcą klasy lub Administratorami szkolnymi, którzy posiadają uprawnienia do resetowania haseł i przekazania loginu.
Należy skontaktować się bezpośrednio z Administratorem szkolnym, który może zresetować hasło lub przypomnieć login.
W takim przypadku należy skontaktować się z Wychowawcą klasy, który powinien- jeśli sam nie jest Administratorem- poprosić Administratora szkolnego o zresetowanie hasło i przypomnienie loginu.
Nie. Konto zostało założone. Nie ma potrzeby zakładania konta po raz drugi. Należy skontaktować się z Administratorem szkolnym (Wychowawcą), który wygeneruje nowe hasło i przypomni login.
Podczas wprowadzania hasła należy zwrócić szczególną uwagę na wpisywane znaki. Najczęstszą przyczyną problemów są tzw. „literówki” np. zamiast „O” użytkownicy wpisują „0” (zero) lub zamiast „q” „g”.
Jeśli pomimo kilku prób nie udało się zalogować, należy skontaktować się z Administratorem szkolnym lub Wychowawcą i poprosić o wygenerowanie nowego hasła.
Do Edupolis można się zalogować przy pomocy loginu (e-maila), który został nadany podczas rejestracji np. jan.kowalski@edupolis.pl. System nie akceptuje prywatnych adresów e-mail np.: jan.kowalski@abcdef.pl.
Należy wpisać dane dziecka. Gdy konto dziecka jest już założone i skonfigurowane, rodzice mogą założyć swoje własne konta z poziomu panelu ucznia.
W takim przypadku, należy zwrócić się do Wychowawcy klasy, aby udostępnił nowy „Kod szkoły”. Następnie należy usunąć konto z danymi rodzica i założyć nowe konto, ale już z danymi dziecka.
W takim przypadku, należy zwrócić się do Wychowawcy klasy, aby udostępnił nowy „Kod szkoły”. Następnie należy usunąć konto z błędnie wprowadzonymi danymi i założyć nowe konto, z prawidłowymi danymi dziecka.
Kody są jednorazowe. Może zdarzyć się sytuacja, że Administrator szkolny przekazał kod więcej niż jednej osobie. Wówczas konto na danym kodzie założy tylko pierwsza osoba. Pozostałe otrzymają informację, że kod jest błędny.
Może się również zdarzyć, że w otrzymanym kodzie szkoły Administrator szkolny podczas przepisywania kodu popełnił tzw. „literówkę”. Jednak w większości przypadków, to użytkownicy podczas rejestracji popełniają literówki np. zamiast „0” (zero) wpisują „O”.
Jeśli kod jest błędny, należy skontaktować się z Administratorem szkolnym lub Wychowawcą w celu otrzymania nowego kodu.
Nie. Format kodu jest niewłaściwy. Należy wpisać tylko: 5FB6123J7AA. Jeśli pomimo tego, system nadal odrzuca kod, należy poprosić Administratora szkolnego (Wychowawcę) o nowy kod.
SimpleSAML_Error_NoState: NOSTATEBacktrace:
2/ydp/idp.edupolis.pl/portal/vendor/simplesamlphp/simplesamlphp/lib/SimpleSAML/Auth/State.php:225 (SimpleSAML_Auth_State::loadState)
1/ydp/idp.edupolis.pl/portal/vendor/simplesamlphp/simplesamlphp/modules/saml/www/sp/saml2-acs.php:63 (require)
0 /ydp/idp.edupolis.pl/portal/vendor/simplesamlphp/simplesamlphp/www/module.php:134 (N/A)
Gdy pojawi się powyższy błąd lub błąd o podobnej treści należy chwilę odczekać. Jeśli nadal on występuje, należy wówczas zamknąć zakładkę w przeglądarce, na której wystąpiły problemy. Następnie wyczyścić pamięć podręczną przeglądarki i podjąć próbę ponownego logowania.
Czyszczenie pamięci podręcznej- przeglądarka Google chrome [link]
Czyszczenie pamięci podręcznej- przeglądarka Edge [link]
Czyszczenie pamięci podręcznej- przeglądarka Mozilla FireFox [Link]
Czyszczenie pamięci podręcznej- przeglądarka Opera [Link]
Czyszczenie pamięci podręcznej- przeglądarka Safari [Link]
Jeśli szkoły nie mają w tym zakresie uregulowań, to dobrą praktyką jest użycie jako loginu imienia i nazwiska (ewentualnie inicjału imienia i pełnego nazwiska) np. jan.kowalski, kowalski.jan, j.kowalski. kowalski.j. Login w takiej formie umożliwia np. nauczycielom szybszą identyfikację uczniów.
Należy np. zamienić kolejność imienia z nazwiskiem- zamiast jan.kowalski wprowadzić kowalski.jan. Jest to często występująca sytuacja przy popularnych nazwiskach.
Nie. Od maja 2018 roku nie ma już możliwości importowania uczniów i nauczycieli za pomocą pliku. Ze względu na przepisy RODO, musieliśmy zmienić mechanizm zakładania kont.
Nie. Jeśli w danej chwili nie masz potrzeby korzystania z zasobów lub aplikacji Edupolis, a chcesz skorzystać tylko z Microsoft 365 (Office 365). Możesz zalogować się bezpośrednio do niego, wpisując w przeglądarkę adres: https://www.office.com lub wpisz w wyszukiwarkę office 365 logowanie. Po podaniu loginu (musi być z domeny @edupolis.pl) zalogujesz się bezpośrednio do aplikacji Microsoft 365.
Kod szkoły generują administratorzy szkolni dla uczniów i nauczycieli. Jeśli rodzic nie wie, kto jest administratorem szkolnym, powinien w sprawie kodu zwrócić się do wychowawcy klasy.
W przypadku osób, które zostały przez dyrektorów szkół wyznaczone na administratorów szkolnych, powinny się one skontaktować z Administratorami centralnymi (Formularz zgłoszenia administratora szkolnego) , którzy wygenerują pierwszy kod szkoły. Jeśli administratorów ma być więcej, to wówczas kod dla innych administratorów generuje już pierwszy administrator szkolny.
Nie prowadzimy szkoleń w zakresie korzystania z Edupolis oraz Microsoft 365. W sprawie ewentualnych szkoleń prosimy kontaktować się z Kujawsko-Pomorskimi Centrami Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy, Toruniu i Włocławku.
Nie świadczymy wsparcia technicznego w zakresie konfiguracji sprzętu komputerowego użytkowników Edupolis.
Nie świadczymy wsparcia w zakresie korzystania i konfiguracji poszczególnych aplikacji Microsoft 365 dla użytkowników.
Jeśli występuje błąd, to prosimy o przesłanie jego dokładnego opisu [ewentualnie kodu błędu]. Przekażemy zgłoszenie do supportu Microsoft. Z informacji uzyskanych z Microsoft, wynika ze względu na obciążenie, aplikacje Microsoft 365, mogą konfigurować się dłużej [do 72 godzin] niż ma to miejsce zwykle.
Nie. Możliwość zapraszania gości do spotkań w aplikacji Teams jest wyłączona. Nie planujemy jej udostępnienia.
Część problemów z działaniem aplikacji tzw. klasycznego Teams (zainstalowany na urządzeniu) wiąże się z zapisanymi ustawieniami/konfiguracją Teams w plikach zapisanych na komputerze użytkownika.
Po usunięciu, pliki pamięci podręcznej zostaną wygenerowane ponownie.
Najczęstsze problemy:
Prawdopodobnie został wpisany niewłaściwy login. Jeśli login jest prawidłowy, wówczas kolejnym formularzem jest pole do wpisania hasła. Zweryfikuj prawidłowość wpisanego loginu, jeśli nie masz pewności czy Twój login jest prawidłowy, wówczas skontaktuj się z Wychowawczą lub bezpośrednio z Admiratorem szkolnym, który może zweryfikować Twój login.
Poniżej zamieszczamy linki do stron wsparcia technicznego Microsoft, na których zmieszczono informacje dotyczące rozwiązywania najczęstszych problemów z działaniem kamery i mikrofonu podczas pracy z aplikacją Teams:
Problemy z działaniem kamery lub mikrofonu mogą również wynikać z konfiguracji zasad prywatności przeglądarek internetowych ustawionych na poszczególnych komputerach.